ˆ

Rok 2009

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Uchwała nr XVIII/175/09 Rady Gminy Żary z dnia 5 lutego 2009r. W sprawie: zasad obrotu nieruchomościami stanowiącymi mienie komunalne Gminy Żary.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr XVIII/175/09
Rady Gminy Żary
z dnia 5 lutego 2009r.
W sprawie: zasad obrotu nieruchomościami stanowiącymi mienie komunalne Gminy Żary.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zmianami), art. 13, art. 39, art. 67 ust. 2, art. 70 ust. 3, art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2004 r. Nr 261, poz. 261, poz. 2603, ze zmianami)
Uchwala się, co następuje:
§ 1. Upoważnia się Wójta Gminy Żary do dokonywania wszelkich czynności związanych z obrotem nieruchomościami, a w szczególności do:
1) Nabywania od osób prawnych i fizycznych nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań własnych gminy w formie odpłatnej i nieodpłatnej.
2) Zbywania nieruchomości stanowiących mienie komunalne gminy w formie sprzedaży, zamiany, oddania w użytkowanie wieczyste, najem lub dzierżawę oraz użyczenie.
§ 2. Ustala się następujące kierunkowe zasady obrotu nieruchomościami:
1) Nieruchomości niezabudowane przeznaczone w planie zagospodarowania przestrzennego gminy pod budownictwo mieszkaniowe powinny być sprzedawane osobom prawnym i fizycznym w drodze przetargu.
2) Nieruchomości niezabudowane oraz zabudowane przeznaczone w planie zagospodarowania przestrzennego gminy na cele inne niż mieszkaniowe powinny być sprzedawane lub oddawane w użytkowanie wieczyste w drodze przetargu.
3) Zawarcie umowy dzierżawy lub najmu nieruchomości gruntowych na okres dłuższy niż trzy lata może nastąpić tylko za zgodą Rady Gminy.
§ 3. Opłaty za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych wynoszą:
1) Dla nieruchomości oddanych na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym ochrony przeciwpożarowej, pod budowę obiektów sakralnych wraz z budynkami towarzyszącymi, plebanii w parafiach diecezjalnych i zakonnych, archiwów i muzeów diecezjalnych, seminariów duchownych, domów zakonnych oraz siedzib naczelnych władz kościołów i związków wyznaniowych, na działalność charytatywną oraz na niezarobkową działalność opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, wychowawczą, naukową lub badawczo-rozwojową:
- pierwsza opłata – 25 % ceny nieruchomości,
- opłaty roczne – 0,3 % ceny nieruchomości.
2) Dla nieruchomości przeznaczonych pod budownictwo mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych lub działalność sportowo-turystyczną:
- pierwsza opłata – 25 % ceny nieruchomości,
- opłaty roczne – 1 % ceny nieruchomości.
3) Dla pozostałych nieruchomości:
- pierwsza opłata – 25 % ceny nieruchomości,
- opłaty roczne – 5 % ceny nieruchomości.
§ 4. 1. Lokale mieszkalne wolne powinny być zbywane wraz z częścią ułamkową gruntu w drodze przetargu.
2. Należy dążyć do sprzedaży wszystkich lokali w budynku.
3. Grunty zabudowane budynkami mieszkalnymi należy sprzedawać.
4. Lokale o innym przeznaczeniu niż mieszkalne należy sprzedawać lub oddawać w najem wyłącznie w drodze przetargu.
§ 5. Lokale mieszkalne zbywane na rzecz osób, którym przysługuje pierwszeństwo w ich nabyciu zbywane będą w drodze bezprzetargowej.
§ 6. 1. Lokal nabywany przez najemcę może być sprzedawany za gotówkę jednorazowo lub należność może być rozłożona na raty, przy czym okres spłat nie może być dłuższy niż 10 lat.
2. Sprzedaż lokalu mieszkalnego nabywanego przez najemcę na raty odbywa się według następujących warunków:
a) Pierwsza opłata nie może być niższa niż jedna rata roczna wynikająca z ceny sprzedaży.
b) Pozostałe raty płatne do 31 marca każdego roku z góry lub miesięcznie do 10 dnia każdego miesiąca.
c) Część ceny sprzedaży rozłożona na raty podlega oprocentowaniu przy zastosowaniu stopy procentowej równej stopie redyskonta weksli stosowanej przez Narodowy Bank Polski.
§ 7. W przypadku nieruchomości oddawanych w użytkowanie wieczyste lub sprzedawanych w drodze przetargu oraz wolnych lokali mieszkalnych i innych sprzedawanych w drodze przetargu, jeżeli:
1) pierwszy przetarg zakończył się wynikiem negatywnym – Wójt Gminy ogłosi drugi przetarg w ciągu 40 dni, po obniżeniu ceny wywoławczej o 20 %.
2) Drugi przetarg zakończył się wynikiem negatywnym – Wójt Gminy wyłoni nabywcę sprzedawanej nieruchomości w drodze negocjacji.
§ 8. 1. Cenę nieruchomości należy określić zgodnie z art. 67 ustawy o gospodarce nieruchomościami.
2. Podstawą ustalenia ceny sprzedaży (ceny wywoławczej) nieruchomości (lokalu) jest opinia szacunkowa sporządzona przez rzeczoznawcę majątkowego.
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 10. Tracą moc:
1) uchwała nr II/10/02 Rady Gminy Żary z dnia 12 grudnia 2002 r. w sprawie zasad obrotu nieruchomościami stanowiącymi mienie komunalne Gminy Żary.
2) Uchwała nr XV/146/08 Rady Gminy Żary z dnia 25 września 2008 r. w sprawie zmiany uchwały nr II/10/02 Rady Gminy Żary z dnia 12 grudnia 2002 r.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-02-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-02-12 07:25:28
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-02-12 07:25:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-02-12 07:25:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3232 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

U C H W A Ł A nr XVIII/176/09 Rady Gminy Żary z dnia 5 lutego 2009r. w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej w Olszyńcu.

Akapit nr 1 - brak tytułu

U C H W A Ł A nr XVIII/176/09
Rady Gminy Żary
z dnia 5 lutego 2009r.
w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej w Olszyńcu.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 9 lit.h ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art.59 ust.1,6 w związku z art.5c pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r Nr 256 poz. 2572 ze zmianami) uchwala się co następuje:

§1.1. Podejmuje się zamiar przekształcenia z dniem 31 sierpnia 2009r. Szkoły Podstawowej w Olszyńcu o strukturze organizacyjnej kl.I-VI w Szkołę Podstawową o strukturze organizacyjnej kl.I-III wraz z oddziałem przedszkolnym zwanej dalej „szkołą”.
2.Zamiar przekształcenia szkoły podyktowany jest warunkami demograficznymi
3.Uczniom zlikwidowanych klas IV-VI zapewnia się z dniem 1 września 2009r. możliwość kontynuowania nauki w Szkole Podstawowej w Grabiku.
4.Zapewnia się uczniom dowóz z miejsca zamieszkania do szkoły w cyklu przewozów zamkniętych wraz z opiekunem.

§2.Zobowiązuje się i upoważnia Wójta Gminy do dokonania czynności niezbędnych do przekształcenia struktury organizacyjnej szkoły na klasy I-III i w szczególności do zawiadomienia o zamiarze przekształcenia szkoły rodziców uczniów i Kuratora Oświaty oraz do wystąpienia do Kuratora Oświaty o opinię przekształcenia szkoły.

§3.Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-02-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-02-12 07:27:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-02-12 07:27:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-02-12 07:27:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2849 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

U C H W A Ł A nr XVIII/177/098 Rady Gminy Żary z dnia 5 lutego 2009r. w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2009.

Akapit nr 1 - brak tytułu


U C H W A Ł A nr XVIII/177/098
Rady Gminy Żary
z dnia 5 lutego 2009r.

w sprawie Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2009.

Na podstawie art. 4 1 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U z 2007r. Nr 70, poz. 473 ze zmianami) oraz art. 10 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii ( Dz. U z 2005 r. Nr 179, poz. 1485 ze zmianami), uchwala się :

Gminny Program Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Gminny Program Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2009.

ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne

§1.1. Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, jest podstawowym dokumentem określającym zakres i formę realizacji działań na terenie gminy. Gminny program ma na celu tworzenie spójnego systemu działań profilaktycznych i naprawczych zmierzających do zapobiegania powstawaniu nowych problemów alkoholowych, oraz zmniejszaniu tych, które aktualnie występują. Mottem przewodnim programu jest jego pragmatyzm i użyteczność. W programie podjęto zagadnienia, których konsekwentne wdrożenie pomoże w sposób racjonalny wykorzystać środki finansowe przeznaczone w budżecie na działania profilaktyczne z zakresu alkoholizmu i narkomanii.

2. Podstawowymi celami Gminnego Programu na 2009 rok jest:

1) Monitorowanie specyfiki problemów alkoholowych na terenie gminy Żary, oraz potrzeb lokalnego środowiska w zakresie pomocy w ich rozwiązywaniu;
2) Zapobieganiu powstawaniu nowych problemów alkoholowych oraz zmniejszanie tych, które aktualnie występują;
3) Zmniejszanie ilości i dolegliwości alkoholowych zaburzeń życia rodzinnego ( przemoc, zaniedbanie);
4) Zmniejszenie udziału osób nietrzeźwych wśród przyczyn naruszania prawa i porządku publicznego;
5) Przestrzeganie norm prawnych na rynku alkoholowym;
6) Zwiększanie skuteczności i dostępności terapii dla osób uzależnionych od alkoholu, oraz członków ich rodzin;
7) Promowanie postaw społecznych ważnych dla zdrowia, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii;
8) Realizacja programów profilaktycznych i edukacyjnych dla dzieci i młodzieży zagrożonej uzależnieniami przez szeroko rozumianą działalność kulturalno- edukacyjno- sportową;
9) Tworzenie i wspieranie już istniejącej bazy materialnej organizacyjnej i merytorycznej dla realizacji wybranych zadań programu;
10) Edukacja publiczna o konsekwencjach nadużywania substancji uzależniających, promocja zdrowego stylu życia.

3. Ocena stanu problemów alkoholowych w gminie Żary potwierdza, że na skalę problemów alkoholowych w środowisku lokalnym istotny wpływ ma dostępność napojów alkoholowych. Jak pokazują badania liczba punktów sprzedaży napojów alkoholowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca wpływa na wielkość spożycia napojów alkoholowych, a ta koreluje z umieralnością spowodowaną chorobami serca, nowotworami, śmiercią wynikłą bezpośrednio za spożyciem alkoholu.
Na terenie gminy Żary, limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych ustalony przez Radę Gminy wynosi 80, z czego limit dla sklepów wynosi 50 punktów, a dla lokali gastronomicznych 30 punktów.
W 2008 roku gminna udzieliła 28 koncesji na sprzedaż napojów alkoholowych, z czego 23 zezwolenia dotyczyły sklepów, a 5 lokali gastronomicznych.
Ponadto gmina wydała 12 jednorazowych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych dla organizatorów różnego rodzaju imprez okolicznościowych.
Łącznie limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych wykorzystywany jest następująco;
- punkty sprzedaży w sklepach – 44
- punkty sprzedaży w lokalach gastronomicznych – 7

ROZDZIAŁ II

Adresaci Programu

§2. Społeczność lokalna, a w szczególności dzieci i młodzież w sferze profilaktyki, osoby uzależnione i ich rodziny w sferze terapii.


ROZDZIAŁ III

Zadania i metody realizacji Programu

§3. 1. Zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacji dla osób uzależnionych od alkoholu, które będą realizowane poprzez:

1) Zajęcia i warsztaty terapeutyczne dla osób uzależnionych i współ uzależnionych z terenu gminy Żary, prowadzone w specjalistycznych placówkach opieki zdrowotnej;
2) Realizację programów pomocowych– zajęć terapeutycznych dla młodzieży używającej napojów alkoholowych i innych środków psychoaktywnych, oraz ich rodziców;
3) Finansowanie usług konsultacyjnych związanych z psychoterapią uzależnień od alkoholu i narkomanii w leczeniu odwykowym;
4) Finansowanie udziału w konferencjach, profesjonalnych szkoleniach i kursach dla specjalistów i instruktorów terapii pracujących z osobami uzależnionymi i współuzależnionymi, członków gminnej Komisji, oraz osób pomagających w pracy z uzależnionymi od alkoholu i narkomanii;
5) Organizowanie i prowadzenie punktów konsultacyjnych oraz innych rodzajów wsparcia w terapii uzależnień od alkoholu i narkomanii;
6) Rozpowszechnianie materiałów informacyjnych o chorobie alkoholowej.

2. Udzielanie rodzinom w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochronę przed przemocą w rodzinie poprzez;

1) Działania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii
a) przyjęcie zgłoszenia o przypadkach wystąpienia nadużywania alkoholu;
b) rozmowy z osobą, co do której wpłynęło zgłoszenie w celu zmotywowania jej do podjęcia leczenia odwykowego,
c) skierowanie na badanie przez biegłych osoby, która nie zgadza się dobrowolnie poddać leczeniu,
d) przeprowadzenie stosownej procedury, dotyczącej zastosowania wobec osoby uzależnionej zobowiązania przez Sąd do podjęcia leczenia odwykowego;
2) Finansowanie sporządzania opinii przez biegłych orzekających w przedmiocie uzależnień od alkoholu;
3) Dofinansowanie specjalistycznej pomocy terapeutycznej dla osób współuzależnionych oraz ofiar przemocy domowej;
4) Realizacja programów wspierających dla członków rodzin z problemem alkoholowym oraz osób dotkniętych przemocą w rodzinie;
5) Nawiązanie współpracy z placówkami podstawowej opieki zdrowotnej w zakresie metod wczesnej diagnozy i krótkiej interwencji oraz zapobiegania szkodom powstałym w wyniku ryzykownego i szkodliwego używania alkoholu min. przez kobiety ciężarne;
6) Dofinansowanie działalności Punktów Interwencji Kryzysowej w zakresie pomocy psychologicznej, pedagogicznej i prawnej;
7) Wspieranie grup wsparcia dla ofiar przemocy osób uzależnionych;
8) Finansowanie obozów, kolonii oraz innych form wypoczynku dla dzieci i młodzieży;
9) Organizowanie i dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie pracy z dziećmi z rodzin z problemem alkoholowym dla pedagogów, nauczycieli i innych osób zajmujących się tą terapią;
10) Zabieganie o zwiększenie skuteczności ochrony prawno- administracyjnej, wobec osób doznających przemocy i innych zaburzeń funkcjonowania rodziny;
11) Rozwijanie gminnego systemu wsparcia dla rodzin dotkniętych problemem uzależnienia i przemocy przez lepszą współpracę oraz przepływ informacji pomiędzy instytucjami, służbami i organizacjami zajmującymi się pomocą socjalną, materialną medyczną prawną i psychologiczną;
12) Wspieranie działań zgodnych z procedurą interwencji wobec przemocy domowej pod nazwą „Niebieskie Karty” ( Policja, Ośrodek Pomocy Społecznej, Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii);
13) Organizowanie i finansowanie szkoleń i konferencji dotyczących rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii i przemocy w rodzinie, rozwijanie współpracy służb i instytucji zajmujących się tymi sprawami;

3. Prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii w szczególności dla dzieci i młodzieży poprzez:

1) Realizację programów profilaktyczno- wychowawczych w szkołach i innych placówkach mogących prowadzić tego typu zajęcia;
2) Prowadzenie dożywiania dzieci w szkołach w ramach prowadzonych zajęć profilaktyczno- edukacyjnych
3) Inicjowanie i wspieranie akcji mających na celu organizację wypoczynku letniego i zimowego poza rodzinnym środowiskiem obarczonym uzależnieniami ( biwaki, kolonie, obozy z elementami profilaktyki, zajęcia opiekuńczo- wychowawcze w miejscu zamieszkania i inne formy wypoczynku pozwalające kształtować prawidłowe postawy osobowościowe);
4) Finansowanie przedstawień teatralnych oraz szkoleń w zakresie pracy profilaktycznej z dziećmi i młodzieżą przy udziale rodziców, oraz rozwijanie umiejętności prowadzenia zajęć profilaktycznych organizowanych dla nauczycieli i pedagogów oraz grup zaawansowanych, które z racji wykonywanych obowiązków służbowych podejmują działania na rzecz profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii oraz przeciwdziałania przemocy w rodzinie:
5) Promocję i wspieranie przedsięwzięć profilaktycznych promujących trzeźwy, bezpieczny i zdrowy sposób spędzania wolnego czasu, skierowanych do dzieci i młodzieży polegających na organizowaniu imprez i zajęć o charakterze kulturalnym, turystyczno- krajoznawczym, rekreacyjnym i sportowym;
6) Realizację lokalnych imprez, przedstawień, konkursów profilaktycznych promujących zdrowy styl życia bez używek;
7) Realizację środowiskowych działań na rzecz ograniczania spożycia alkoholu w szczególności przez osoby nieletnie, w tym na rzecz egzekwowania zakazu sprzedaży alkoholu osobom nieletnim;
8) Podejmowanie działań edukacyjnych skierowanych do sprzedawców napojów alkoholowych;
9) Inicjowanie działań na rzecz częstego podejmowania interwencji przez funkcjonariuszy Policji w sytuacjach spożywania alkoholu w miejscach publicznych;
10) Zakup materiałów: dydaktycznych, edukacyjnych, promocyjnych, literatury fachowej, kaset szkoleniowych, prenumerata wydawnictw o tematyce związanej z alkoholizmem, narkomanią i przemocą w rodzinie;
11) Prowadzenie edukacji publicznej poprzez rozpowszechnianie ulotek, broszur, współpracę z mediami;
12) Współudział w lokalnych i ogólnopolskich kampaniach edukacyjnych dotyczących profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień;
13) Organizowanie badań sondaży opinii publicznej, sporządzanie lokalnych diagnoz pozwalających ocenić aktualny stan problemów alkoholowych i narkomanii;

4. Wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służące rozwiązywaniu problemów alkoholowych i narkomanii, realizowane poprzez:

1) Budowanie systemu współpracy, wymianę doświadczeń i informacji;
2) Wspieranie instytucji realizujących działania profilaktyczno- terapeutyczne w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
3) Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych dla osób podejmujących pracę z osobami uzależnionymi;
4) Wspomaganie działalności różnego rodzaju organizacji promujących zdrowy styl życia i abstynencji;
5) Współpracę i wspieranie ruchów samopomocowych;
6) Udzielanie dotacji celowych jednostkom spoza sektora finansów publicznych;
7) Zakup usług związanych z szeroko pojętą profilaktyką przeciwalkoholową i przeciw narkotykową od podmiotów prawnych i fizycznych;

5. Podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, podejmowanie działań kontrolnych i interwencyjnych, oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

ROZDZIAŁ IV

Zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii.

§ 4.1. Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii powołuje Wójt Gminy.

2. Za wykonywanie zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, oraz realizację Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii, członkowie Komisji otrzymują wynagrodzenie za pracę w formie diety w wysokości 250zł za jedno posiedzenie.

3. Wynagrodzenie, o którym mowa wyżej wypłacane jest na podstawie listy obecności potwierdzonej przez Przewodniczącego Komisji, bądź jego Zastępcę.


ROZDZIAŁ V

Postanowienia końcowe

§ 5.1. Realizatorem Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii jest Gminna Komisja oraz jednostki organizacyjne gminy, instytucje, stowarzyszenia, oraz inne podmioty mogące wykonać zadania Programu;

2. Środki finansowe na realizację zadań Programu określone są w budżecie gminy na rok 2009 w dziale 851 -Ochrona Zdrowia, Rozdział 85153- Zwalczania Narkomanii i Rozdział 85154 -Przeciwdziałanie Alkoholizmowi .
Środki te pochodzą z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a także dotacji, darowizn i innych wpływów od osób prawnych i fizycznych.

6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.

7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek




Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-02-12
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-02-12 07:28:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-02-12 07:28:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-02-12 07:28:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2733 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

U C H W A Ł A nr XIX/178/09 Rady Gminy Żary z dnia 26 lutego 2009r. w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2009 rok.

Akapit nr 1 - brak tytułu


U C H W A Ł A nr XIX/178/09
Rady Gminy Żary
z dnia 26 lutego 2009r.


w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2009 rok.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 165, art. 166, art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) uchwala się, co następuje:



§ 1. Dokonuje się zmiany budżetu gminy na 2009 rok:
1) zwiększa się wydatki budżetu gminy o kwotę 500.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.



§ 2. 1. Budżet po zmianach wynosi:
1) dochody budżetowe – 28.227.977 zł,
2) wydatki budżetowe – 29.937.526 zł,
3) deficyt budżetowy – 1.709.549 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
a) nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 1.209.549 zł,
b) zaciągniętych kredytów w kwocie 500.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały budżetowej.
2.Załącznik nr 5, o który mowa w ust. 1 pkt 3, otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.



§ 3.1. Dokonuje się zmiany limitów wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne na lata 2009 – 2011, określonych w załączniku nr 3 do uchwały budżetowej.
2. Załącznik nr 3, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje brzmienie jak załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.



§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.



§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-04 10:04:04
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-04 10:09:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-03-05 12:02:17
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2840 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

U C H W A Ł A nr XIX/179/09 Rady Gminy Żary z dnia 26 lutego 2009r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Akapit nr 1 - brak tytułu


U C H W A Ł A nr XIX/179/09
Rady Gminy Żary
z dnia 26 lutego 2009r.



w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. c oraz art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 82 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zmianami) uchwala się, co następuje:



§ 1.1 Postanawia się zaciągnąć kredyt długoterminowy w wysokości 500.000 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie inwestycji pn.: „Remont kapitalny (modernizacja) świetlicy w miejscowości Lubanice”.
2. Spłata kredytu następować będzie z dochodów własnych gminy w latach 2010 – 2012.
3. Wyraża się zgodę na zabezpieczenie kredytu w formie weksla in blanco.



§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.



§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-04 10:11:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-04 10:11:07
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-03-04 10:11:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2884 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała Nr XX/180/09 Rady Gminy Żary z dnia 17 marca 2009 r. w sprawie zmiany do uchwały Nr XIX/178/09 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2009 rok

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XX/180/09
Rady Gminy Żary
z dnia 17 marca 2009 r.

w sprawie zmiany do uchwały Nr XIX/178/09 z dnia 26 lutego 2009 r. w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2009 rok.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( t.j.: Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm. ) oraz art. 165, art. 166, art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm. ) uchwala się, co następuje:
§ 1

W uchwale Nr XIX/178/09 z dnia 26 lutego 2009 r. wprowadza się następującą zmianę:
1) Dodaje się § 2a o następującym brzmieniu „W uchwale Nr XVII/162/08 Rady Gminy Żary z dnia 30 grudnia 2008 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Żary na rok 2009 - § 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10 Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 700.000 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 500.000 zł”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek






Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-20 11:37:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-20 11:38:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-03-20 11:38:18
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2863 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

UCHWAŁA nr XX/181/09 Rady Gminy Żary z dnia 17 marca 2009r. w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Żary

Akapit nr 1 - brak tytułu


UCHWAŁA nr XX/181/09
Rady Gminy Żary
z dnia 17 marca 2009r.


w sprawie przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Żary.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591, ze zmianami /
i art. 9 ust. 1 i art. 10 ust. 2 i art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym / Dz. U. Nr 80, poz. 717 / uchwala się, co następuje:

§ 1. 1 Przystępuje się do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Żary uchwalonego uchwałą Nr XII/ 113 /00 Rady Gminy Żary z dnia 27 kwietnia 2000 r. dla tere-
nów położonych w obrębie wsi Grabik.
2. Granicę terenów objętych zmianą studium określa załącznik graficzny nr 1 do niniejszej uchwały w skali 1 : 5000.

§ 2.1. Tereny o których mowa w § 1 przeznacza się pod zabudowę mieszkaniową, usługi , infrastrukturę techniczną i komunikację.
2. Zakres zmiany studium dotyczy :
1) kierunków zmian w strukturze przestrzennej gminy i w przeznaczeniu terenów,
2) kierunków i wskaźników dotyczących zagospodarowania oraz użytkowania terenu,
3) zasad ochrony środowiska i jego zasobów, ochrony przyrody, krajobrazu kulturowego,
4) zasad ochrony dziedzictwa kulturowego.
5) kierunków rozwoju systemów komunikacji i infrastruktury technicznej.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-03-20
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-03-20 11:39:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-03-20 11:39:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-03-20 11:39:08
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2893 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała nr XXI/182/09 Rady Gminy Żary z dnia 30 kwietnia 2009r. w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2008r. i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy z tego tytułu

Akapit nr 1 - brak tytułu



U C H W A Ł A nr XXI/182/09
Rady Gminy Żary
z dnia 30 kwietnia 2009r.

w sprawie rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2008r.
i udzielenia absolutorium dla Wójta Gminy z tego tytułu.



Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990r.
o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami/ oraz
art. 199 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych /Dz.U.
z 2005r. Nr 249 poz. 2104 ze zmianami/ uchwala się , co następuje:


§ 1. Po rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2008r. oraz po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Żary i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Zielonej Górze – udziela się absolutorium dla Wójta Gminy
z Żary z tytułu wykonania budżetu Gminy za 2008r.


§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-05-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-05-21 07:42:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-05-21 07:42:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-05-21 07:42:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2729 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała nr XXI/183/09 Rady Gminy Żary z dnia 30 kwietnia 2009r. w sprawie regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz szczegółowy sposób obli

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr XXI/183/09
Rady Gminy Żary
z dnia 30 kwietnia 2009r.
w sprawie regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe za godziny doraźnych zastępstw a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego i szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania.
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), art. 30 ust. 6 i art. 54 ust 3 i 7 w związku z art.91 d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r.-Karta nauczyciela (Dz.U. z 2006r. Nr 97, poz. 674 ze zmianami), po uzgodnieniu ze związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli Rada Gminy w Żarach uchwala , co następuje:
§ 1. Uchwala się regulamin określający wynagrodzenie i wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Żary o treści:
Rozdział 1
Postanowienie ogólne
1. Regulamin określa :
1) warunki przyznawania dodatku za wysługę lat,
2) wysokość dodatku motywacyjnego oraz warunki jego przyznawania,
3) wysokość dodatku funkcyjnego oraz warunki jego przyznawania,
4) wysokość dodatku za warunki pracy oraz warunki ich przyznawania,
5) szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,
6) wysokość dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania oraz wypłacania.
2.Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) szkole – należy rozumieć przez to szkołę podstawową, szkołę podstawową z oddziałem przedszkolnym, gimnazjum,
2) dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora jednostki, o której mowa w pkt.1
3) roku szkolnym - należy przez to rozumieć okres pracy szkoły od 1 września do 31 sierpnia roku następnego,
4) klasie – należy przez to rozumieć oddział,
5) uczniu-należy przez to rozumieć także wychowanka,
6) tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin – należy przez to rozumieć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w art. 42 ust. 2a,3 i 4a wymienionej ustawy,
7) ustawie – należy rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela,
8) rozporządzeniu - należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. Nr 22 poz 181 ze zmianami).
Rozdział 2
Dodatek za wysługę lat
3. Dodatek za wysługę lat przysługuje:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki tego dodatku, jeżeli nabycie nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca,
3)za dni, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
4. Potwierdzenie nabycia prawa do dodatku za wysługę lat oraz wysokość tego dodatku określa:
1) nauczycielowi- dyrektor szkoły,
2) dyrektorowi- Wójt Gminy.
5.Decyzję o przyznaniu dodatku za wysługę lat nauczycielowi lub dyrektorowi szkoły przekazuje się w formie pisemnej.
Rozdział 3
Dodatek motywacyjny
6. Nauczycielowi przysługuje dodatek motywacyjny na warunkach ogólnych określonych w § 6 rozporządzenia oraz wysokości, na warunkach i zasadach określonych w regulaminie.
7. Warunkiem przyznania nauczycielowi dodatku motywacyjnego jest:
1)udokumentowane osiągnięcia edukacyjne uczniów,
2) osiągnięcia uczniów potwierdzone w konkursach turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym,
3) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych,
4) skuteczne przeciwdziałanie agresji, patologiom i uzależnieniom,
5) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami właściwymi instytucjami i osobami świadczącymi pomoc socjalną,
6) inicjowanie i organizowanie imprez i uroczystości szkolnych oraz międzyszkolnych,
7) udział w komisjach egzaminacyjnych, o których mowa w przepisach w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych,
8) opieka nad samorządem uczniowskim lub innymi organizacjami uczniowskimi działającymi w szkole,
9)inicjowanie i stałe prowadzenie nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych,
10) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego,
11)adaptacja i praktyczne stosowanie nowoczesnych metod nauczania i wychowania we współpracy z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi instytucjami wspomagającymi,
12)skuteczne zarządzanie szkołą zapewniające ciągły rozwój i udoskonalenie jakości jej pracy,
13)realizacja zadań i podejmowanie inicjatyw istotnie zwiększających udział i rolę szkoły w środowisku lokalnym.
8. Wysokość dodatku motywacyjnego nie może przekraczać :
- 20 % dla nauczycieli,
- 30 % dla dyrektorów,
-wynagrodzenia zasadniczego , wynikającego z ich osobistego zaszeregowania.
9. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 6 miesięcy i nie dłuższy niż jeden rok kalendarzowy.
10. Wysokość dodatku motywacyjnego dla nauczycieli oraz okres jego przyznania, uwzględniając poziom spełniania warunków, o których mowa w ust. 9 , ustala dyrektor szkoły, a w stosunku do dyrektorów - Wójt Gminy. Decyzję o przyznaniu dodatku motywacyjnego nauczycielowi lub dyrektorowi szkoły przekazuje się w formie pisemnej.
Rozdział 4
Dodatki funkcyjne
11. Wyróżnia się następujące rodzaje dodatków funkcyjnych:
1)dodatek związany z powierzeniem funkcji dyrektora szkoły lub pełnienia obowiązków dyrektora szkoły,
2) dodatek za wychowawstwo klasy,
3) dodatek za sprawowanie funkcji opiekuna stażu, doradcy metodycznego lub nauczyciela –konsultanta.
12.Nauczycielom poszczególnych stopni awansu zawodowego, którym powierzono stanowisko dyrektora szkoły lub pełnienie obowiązków dyrektora szkoły przysługuje dodatek funkcyjny, którego wysokość uzależniona jest od ilości oddziałów:
1) do3 oddziałów- dodatek w wysokości 10%,
2) od 4 d0 6 oddziałów dodatek w wysokości 20%,
2) od 7 do 9 oddziałów- dodatek w wysokości 25%,
3) od 10 do 12 oddziałów- dodatek w wysokości 30%,
4) powyżej 12 oddziałów- dodatek w wysokości 35%,
- pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.
13. Nauczycielowi, którego Wójt Gminy Żary wyznaczył na czas nieobecności dyrektora szkoły z innych przyczyn niż urlop wypoczynkowy do jego zastępowania przysługuje dodatek funkcyjny wg stawek określonych w ust.15 liczonych od pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.
14.Wysokość dodatku funkcyjnego, o którym mowa w ust. 15 i 16, ustala Wójt Gminy.
15.Nauczycielom, którym powierzono wychowawstwo klasy, opiekuna stażu, doradcy metodycznego lub nauczyciela-konsultanta przysługują dodatki funkcyjne po 3 % od wynagrodzenia zasadniczego tego nauczyciela.
16. Prawo do dodatku funkcyjnego, o którym mowa w ust. 15,16 i 18 powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło powierzenie lub zastępstwo stanowiska kierowniczego, wychowawstwa lub funkcji, a jeżeli powierzenie to nastąpiło pierwszego dnia miesiąca- od tego dnia.
17. Otrzymywanie dodatku, o którym mowa w ust. 15 i 16, nie wyłącza prawa do otrzymywania dodatku, o którym mowa w ust. 18.
18.Wysokość dodatku funkcyjnego dla nauczycieli ustala dyrektor szkoły a dla dyrektora szkoły – Wójt Gminy. Decyzję o przyznaniu dodatku funkcyjnego nauczycielowi lub dyrektorowi szkoły przekazuje się w formie pisemnej.
Rozdział 5
Dodatek za warunki pracy
19. Nauczycielom przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych lub uciążliwych warunkach określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 34 ust. 2 Karta Nauczyciela.
20. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy, o którym mowa w ust.24 przyznaje dla nauczyciela dyrektor a dla dyrektora Wójt Gminy.
21. Decyzję o przyznaniu dodatku nauczycielowi lub dyrektorowi przekazuje się w formie pisemnej.
22. Miesięczna wysokość dodatku za warunki pracy wynosi:
1) 8% w przypadku dodatku za trudne warunki pracy,
2) 20%. w przypadku dodatku za uciążliwe warunki pracy
otrzymywanego przez nauczyciela wynagrodzenia zasadniczego za każdą przepracowaną godzinę zajęć.
23.Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy w trudnych lub uciążliwych warunkach oraz w okresie niewykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za czas urlopu wypoczynkowego.
24.Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy wypłaca się za każdą efektywnie przepracowaną w takich warunkach godzinę zajęć.
Rozdział 6
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw
25. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową i godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się, z zastrzeżeniem ust. 31 dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca w godzinach ponadwymiarowych oraz doraźnego zastępstwa odbywa się w warunkach trudnych lub
uciążliwych), przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć,
ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych realizowanych
w ramach godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela.
26 Dla nauczycieli realizujących tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć na podstawie art. 42
ust. 4a Karty Nauczyciela wynagrodzenie za godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc
przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki
pracy, jeżeli praca w godzinach doraźnego zastępstwa odbywa się w warunkach trudnych lub
uciążliwych), przez miesięczną liczbę godzin realizowanego wymiaru zajęć.
27. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego lub realizowanego wymiaru zajęć nauczyciela, o której mowa w ust. 30 i 31 ustala się mnożąc tygodniowy obowiązkowy lub realizowany wymiar zajęć przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.
28. Wynagrodzenie za godziny doraźnych zastępstw przysługuje za godziny faktycznie zrealizowane.
Rozdział 7
Dodatek mieszkaniowy
29. Nauczycielowi zatrudnionemu w szkole na terenie Gminy Żary w wymiarze nie niższym niż połowa tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin i posiadającemu kwalifikacje wymagane do zajmowanego stanowiska przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy uzależniony od stanu rodzinnego w wysokości :
1. 6% minimalnego wynagrodzenia, ustalonego rozporządzeniem Rady Ministrów dla 1 osoby uprawnionej,
2. 8% minimalnego wynagrodzenia, ustalonego rozporządzeniem Rady Ministrów dla 2 osób uprawnionych,
3. 10% minimalnego wynagrodzenia ustalonego rozporządzeniem Rady Ministrów dla 3 osób uprawnionych,
4. 12% minimalnego wynagrodzenia ustalonego rozporządzeniem Rady Ministrów dla 4 i więcej uprawnionych osób.
30. Do członków rodziny, o której mowa w ust 35 zalicza się nauczyciela oraz wspólnie z nim zamieszkujących:
1.współmałżonka,
2.pozostające na utrzymaniu nauczyciela dzieci do ukończenia 18 roku życia lub do czasu ukończenia przez nie szkoły ponadpodstawowej albo ponadgimnazjalnej, nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia,
3.pozostające na utrzymaniu nauczyciela niepracujące dzieci będące studentami do czasu ukończenia studiów wyższych, nie dłużej jednak niż do ukończenia 26 roku życia,
4.dzieci niepełnosprawne nie posiadające własnego źródła dochodu,
5.rodziców nauczyciela pozostających na jego wyłącznym utrzymaniu.
31.Nauczycielowi i jego współmałżonkowi, będącego także nauczycielem stale z nim zamieszkującemu, przysługuje tylko jeden dodatek mieszkaniowy, w wysokości określonej w ust.35 Małżonkowie wspólnie określają pracodawcę, który będzie im wypłacał ten dodatek.
32.Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przyznaje się na wniosek nauczyciela, a w przypadku nauczycieli , o których mowa w ust.37 na ich wspólny wniosek. Nauczycielowi dodatek przyznaje dyrektor szkoły , a dyrektorowi – Wójt Gminy.
33.Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje nauczycielowi:
1) niezależnie od tytułu prawnego do zajmowanego przez niego lokalu mieszkalnego,
2)od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel złożył wniosek o jego przyznanie.
34. Nauczycielski dodatek mieszkaniowy przysługuje w okresie
wykonywania pracy, a także w okresach:
1) nie świadczenia pracy, za które przysługuje wynagrodzenie,
2) pobierania świadczeń z ubezpieczenia społecznego tj. zasiłek macierzyński, opiekuńczy, chorobowy,
3) odbywania zasadniczej służby wojskowej, przeszkolenia wojskowego, okresowej służby wojskowej, w przypadku jednak gdy z nauczycielem powołanym do służby zawarta była umowa o pracę na czas określony dodatek wypłaca się nie dłużej niż do końca okresu, na który umowa była zawarta,
4) korzystania z urlopu wychowawczego.
35. O zaistniałej zmianie liczby członków rodziny, o której mowa w ust. 35 nauczyciel otrzymujący dodatek jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić dyrektora szkoły, dyrektor otrzymujący dodatek – Wójta Gminy.
36. Nauczycielowi zatrudnionemu w kilku szkołach przysługuje tylko jeden dodatek , wypłacany przez pracodawcę , u którego nauczyciel złożył oświadczenie o podstawowym miejscu pracy.
37. Dodatek mieszkaniowy wypłacany jest miesięcznie z góry.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary i dyrektorom szkół gminnych.
§ 3.Traci moc uchwała Nr XI/109/07 Rady Gminy w Żarach z dnia 28 grudnia 2007r. w sprawie regulaminu określającego wysokość i szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków: za wysługę lat motywacyjnego, funkcyjnego, za warunki pracy oraz wysokość i warunki wypłacania innych składników wynagrodzenia wynikających ze stosunku pracy, szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe za godziny doraźnych zastępstw a także wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania.
§ 4. Przepisy regulaminu mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 01 stycznia 2009r.
§5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-05-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-05-21 07:43:35
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-05-21 07:43:38
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-05-21 07:43:38
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2975 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Uchwała nr XXI/184/09 Rady Gminy Żary z dnia 30 kwietnia 2009r. w sprawie ustanowienia pomników przyrody.

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr XXI/184/09
Rady Gminy Żary
z dnia 30 kwietnia 2009r.
w sprawie ustanowienia pomników przyrody.
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt. 1 i art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity : Dz.U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 ze zmianami) oraz art. 44 ust.1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2004 r. nr 92, poz. 880 ze zmianami)uchwala się, co następuje :
§ 1. 1.Ustanawia się pomnikiem przyrody następujące drzewa :
1) dąb szypułkowy, o obwodzie pnia 445 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 565, Oddz. Pododdział 333 b, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
2) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 520 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 529, Oddz. Pododdział 306 c, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
3) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 400 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 269, Oddz. Pododdział 269 l, obręb Rościce, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
4) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 400 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 237, Oddz. Pododdział 237 j, obręb Rościce, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
5) buk zwyczajny o obwodzie pnia 385 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 550, Oddz. Pododdział 304 f, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki.
6) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 320 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
7) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 380 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
8) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 410 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
9) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 460 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
10) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 530 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
11) dąb szypułkowy o obwodzie pnia 300 cm zlokalizowany na działce ozn. nr ewidencyjnym 3, obręb Włostów, Gm. Żary, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Agencji Nieruchomości Rolnej, Oddział Terenowy w Gorzowie Wlkp., Filia w Zielonej Górze.
2. Drzewa opisane w ust. 1 podlegają ochronie w celu zachowania szczególnej wartości przyrodniczej i krajobrazowej.
3. Nadzór nad pomnikami przyrody, o których mowa w ust. 1, pkt. 1-5 sprawuje Nadleśnictwo Lipinki.
4. Nadzór nad pomnikami przyrody, o których mowa w ust. 1, pkt. 6-11 sprawuje Wójt Gminy Żary.
§ 2. 1.Ustanawia się użytkiem ekologicznym następujące powierzchnie :
1) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,88 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 575, Oddz. Pododdział 353 n, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
2) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,40 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 575, Oddz. Pododdział 353 s, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki.
3) łąka o powierzchni 1,45 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 579, Oddz. Pododdział 358 c, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
4) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,36 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 579, Oddz. Pododdział 358 d, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
5) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,84 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 579, Oddz. Pododdział 358 f, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
6) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,84 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 579, Oddz. Pododdział 358 h, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki,
7) nieużytek – Bagno o powierzchni 0,91 ha na terenie Zielonego Lasu, na działce ewidencyjnej nr 582, Oddz. Pododdział 359 c, obręb Łaz, będącej własnością Skarbu Państwa, pozostającej w zarządzie oraz w nadzorze Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Lipinki.
§ 3. W odniesieniu do drzew oraz powierzchni wymienionych w § 1 i § 2 uznanych za pomnik przyrody oraz za użytek ekologiczny zabrania się :
1)niszczenia, uszkadzania lub przekształcania obiektu lub obszaru,
2) wykonywania prac ziemnych trwale zniekształcających rzeźbę terenu, z wyjątkiem prac związanych z zabezpieczaniem przeciwsztormowym lub przeciwpowodziowym albo budową, odbudową, utrzymaniem, remontem lub naprawą urządzeń wodnych,
3) uszkadzania i zanieczyszczania gleby,
4) dokonywania zmian stosunków wodnych, jeżeli zmiany te nie służą ochronie przyrody albo racjonalnej gospodarce rolnej, leśnej, wodnej lub rybackiej,
5) umieszczania tablic reklamowych.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Żary.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.

Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-05-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-05-21 07:44:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-05-21 07:44:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-05-21 07:44:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
3035 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji